معرفی لوازم عمومی ماهیگیری
به انجمن امروزی خوش آمدید لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
Register

User Tag List

Results 1 to 1 of 1
  1. بالای صفحه | پست شماره : 1

    کاربر پیشکسوت
    نام
    teruy
    شغل
    منابع انسانی و گزینش
    Location
    همه جای ایران سرای من است
    جنسیت
    مرد
    شماره عضویت
    2
    Join Date
    ۱۳۹۱-۰۷-۲۵
    Posts
    644
    میانگین ارسال
    0.15
    پسند داده
    1,084
    پسند گرفته
    2,553
    Rep Power
    4438

    معرفی لوازم عمومی ماهیگیری

    سلام در این بخش تصمیم دارم تا لوازم عمومی ماهیگیری رو برای دوستان به صورت اختصار معرفی کنم.

    1-کیف چوب ماهیگیری:








    کیف چوب ماهیگیری وسیله ای است که می توان چوب های خود را درون آن قرار داد و بیشتر به درد کسانی مثل خودم می خورد که همیشه تعدادی چوب ماهیگیری در سفر ها همراه خود دارند.








    این نوع کاور ها انواع مختلفی داشته و برخی از آنها از پلاستیک خشک بوده(برای محافظت بیشتر از چوب ها) و برخی دیگر از برزنت و یا پارجه های پلاستیکی. 2



    2-ریسه:
    این اصطلاح برای نخ هایی به کار می رود که از قبل آماده شده و در فواصل مناسب و با شیوه ای مورد نظر قلاب ها،وزنه ها،هرزگردها،طعمه ها و سایر موارد بر روی آن
    نصب می شود.






    طول این ابزار به ندرت از 70سانتی متر تجاوز می نماید و معمولا برای هر نوع ماهی و یا هر نوع طعمه و یا هر نوع ماهیگیری و یا هر نوع چوب ماهیگیری از ریسه مخصوص به آن استفاده می شود. در صورت تبحر در امور ماهیگیری خودتان می توانید ریسه مناسب را برای محل مورد نظر طراحی کرده و بسازید.




    3-کوله پشتی:

    این ابزار یکی از باید های ماهیگیری نیست حتی یکی از لوازم موثر هم نیست و بیشتر اینکه یکی از روان سازهای کار ماهیگیری هم نیست.این ابزار بیشتر به درد کسانی می خورد که برای ماهیگیری نیازمند طی مسافتی طولانی بوده و می بایست این مسافت را با پای پیاده طی نمایند و از این رهگذر باید همه لوازم و مایحتاج خود را به همراه ببرند و همه آن لوازم جدای از لوازم ماهیگیری بوده که خود جریان جداگانه ای دارند. این کوله پشتی ها در مدل ها و طرح های مختلفی وجود دارد و بعضی از آنها ساده هستند و برخی دیگر حتی یخچالی مینیاتوری برای نگهداری از مواد فاصد شدنی در کنار خود دارند!!!




    4-کیف ماهیگیری:

    ابزاری است کارآمد که معمولا همراه همیشگی ماهیگیران می باشد.معمولا ماهیگیران تجهیزات و لوازم خود را از قبیل انواع قلاب ها،هرزگرد ها،گیره ها،نخ ها،ریسه ،طعمه ها و ... را در آن جای داده که در صورت نیاز با خود همراه داشته باشند.



    5-لانسه: حتما در ماهیگیری اصطلاح لانسه کشی را شنیده اید!!! لانسه در واقع تلفیقی از یک قاشقک می باشد که به طریقی خاص به قلاب(معمولا سه شاخه) ماهیگیری متصل شده است و از آن برای شکار ماهی های شکارچی نظیر قزل الا استفاده می شود. این ابزار که در طرح ها و شکل های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد برای ماهی ها به منزله ماهی های کوچک یا حشرات و یا سایر ابزیانی است که از آنها تغزیه می کنند. با حرکت این ابزار در آب قاشقک آن شروع به رقصیدن نموده و رنگ های براقی که درون آن به کار برده شده توجه ماهی را به خود جلب می نماید















    6-نخ لیدر:
    نخ لیدر نوعی نخ از جنس فلز(شبیه به سیم ترمز دوچرخه)می باشد که با روکشی از پلاستیک محافظت می شود. عرض این نخ نیز مانند نخ ماهیگیری متفاوت بوده و برای ماهی های مختلف می توان از نخ هایی با اندازه های بزرگتر استفاده نمود.این نخ بیشتر برای صید ماهی هایی استفاده می شود که دارای آرواره بوده و می توانند نخ ها و ریسه های معمولی را پراه کنند. به همین دلیل برای صید این گونه ماهی ها می بایست از ریسه هایی استفاده نمود که با نخ لیدر تهیه شده باشند.






    7-زنده نگهدار:
    زنده نگهدار ابزاری برای تازه نگه داشتن ماهی های صید شده و یا زنده نگهداشتن آنها برای رهاسازی می باشد.ابزار به شکل های مختلف وجود دارد و از تورهای تونلی با محافظ های فلزی گرفته تا کیسه های ایستاده،همگی به یک منظور ساخته شده اند. این ابزار برای ماهیگیری بسیار کاربردی می باشد اما از واجبات نمی باشد. شما در هنگام رفتن به ماهیگیری ممکن است یک روز از وقت خود را صرف نمایید و مشخص است که ماهی های صید شده در ابتدای روز تا زمانی که شما قصد برگشتن را داشته باشید به طور کامل(بیرون از آب) خراب شده و یا دیگر برای رهاسازی آن دیر شده!!!! بنا بر این استفاده از ابزاری مثل این می تواند کمک موثری در این خصوص بنماید.



    Last edited by محسن بهزادی; ۱۳۹۱-۱۰-۲۶ at 06:27.
    The Following 5 Users Say Thank You to محسن بهزادی For This Useful Post: DarKfish,elias.kh,pvmagician,Rezaei,محمد رضا قدیری
    درانجمن های تخصصی امروزی ادعا نداریم که اولین ، بهترین و یا پر بازدیدترینیم اما مطمئن باشید که خاص هستیم و متفاوت

 

 

Tags for this Thread

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •