تکثیر ماهی رامیز
به انجمن امروزی خوش آمدید لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
ثبت نام

کاربران فراخوانی شده

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2
  1. بالای صفحه | پست شماره : 1

    کاربر محروم
    نام
    علی
    محل اقامت
    تبریز
    جنسیت
    مرد
    شماره عضویت
    491
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۲-۰۳-۱۴
    نوشته ها
    12
    میانگین ارسال
    0.00
    پسند داده
    39
    پسند گرفته
    31
    امتیاز کاربری
    63

    12 تکثیر ماهی رامیز

    با سلام امروز میخوام عکس تکثیر ماهی رامیز رو براتون بذارم
    ماهی رامیز یکی از زیبا ترین ماهی های آب شیرین میباشد این ماهی زیبا وقتی که از خارج وارد کشور میشوند برای مدت محدودی عقیم میشوند که حداکثر این زمان 6 ماه میباشد بعد از 6 ماه نگهداری ماهی از عقیم بودن درمیاید که میتوانید تکثیر کنید
    ماهی رامیز را باید درگروه 10تا 15تایی نگهداری کنید تا مادشون رو خودشون انتخاب کنند چون ماهی رامیز ماهیی است که تا آخر عمر خود یک ماده انتخاب میکند باید مواظب باشید تا یکی از جفت ها تلف نشود و تکثیرش 2 برابر سخت تر از ماهی دیسکس هست هر کس که بتونه دیسکس رو تکثیر کنه میتونه ماههی رامیز رو هم تکثیر کنه
    ببخشید که سرتون رو درد آوردم


    --------- ادغام پست ------------


  2. بالای صفحه | پست شماره : 2

    مدیر آکواریوم های آب شیرین غیر گیاهی
    نام
    meysam pouraghdam
    محل اقامت
    خانه به دوش
    جنسیت
    مرد
    شماره عضویت
    159
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-۱۱-۱۰
    نوشته ها
    316
    میانگین ارسال
    0.08
    پسند داده
    614
    پسند گرفته
    1,132
    امتیاز کاربری
    1739

    پاسخ : تکثیر ماهی رامیز







    سلام به امروزی ها
    در ادامه مطلب بالا و تکمیل تکنیک تکثیر رامیرزی و واقعیت های مرتبط با تکثیر این گونه مطالبی جمع آوری شده و خدمت دوستان عرض میشود.
    تشخیص جنسیت : نرها در سن بلوغ کشیده تر از ماده ها خواهند شدنرها دارای باله های بلندتر از ماده ها و همچنین دارای تنوع و شدت رنگ بیشتری هستندماده ها دارای رنگ صورتی در ناحیه شکم هستند که نرها فاقد این رنگ میباشند
    تکثیر رامیرزی و مطالب قابل توجه این گونه :
    برای تکثیر بهتر است برای هر جفت از مولدین یک تانک اختصاصی در نظر گرفته شود . الزامات و نکات اساسی که در تکثیر این گونه میتوان به آن اشاره نمود رژیم غذایی خوب و نگهداری این ماهی در شرایط ایده آل و دقیق پارامتر های آب است .
    تخم ها میتوانند به آسانی مورد حمله قارچها قرار گیرند مگر آنکه آب بسیار تمیز و دارای سختی کم باشد .جفت ها ممکن است تخمها یا نوزادان خود را بخورند که این امر میتواند به خاطر ضعف مولدین ، کیفیت نا مطلوب آب و در نهایت به وجود آمدن استرس صورت پذیرد و یا حتی به دلایل ضعف و کیفیت نا مناسب آب گاهی ماهی توانایی بارور کردن تخمها را نداشته باشد مگر اینکه مولدین با توانایی جنسی بالا در دسترس باشد .
    بهتر است تکثیر را با یک گروه از ماهیان جوان شروع کرده و اجازه دهید به طور طبیعی جفت خود را انتخاب کنند توصیه میشود پیش مولد ها از گروهی انتخاب کنید که از ماده معتبری تکثیر شده باشندتخمریزی به طور معمول بر روی یک سطح صاف مانند سنگ یا تکه چوب ، برگهای پهن و یا مستقیما بر روی شیشه آکواریوم انجام خواهد گرفت .
    لازم به ذکر است ، به دلیل ضعف ژنتیکی ، ضعف در برابر بیماری ، عمر کوتاه ، قدرت باروری ضعیف این گونه در مزارع تجاری به صورت مصنوعی تکثیر و پرورش داده میشود به علاوه که در بسیاری از موارد فقط نر ها در بازار توزیع میشوند .
    تولید کنندگان برای افزایش تولید معمولا از غذا های خشک که حاوی مقادیر بالایی از پروتیین و کاروتنویید و رنگدانه برای سرعت بخشیدن به رشد و تشدید رنگ استفاده میکنند همچنین این غذاها با هورمون غنی سازی میشود .
    تکثیر این گونه به دلیل فراهم کردن شرایط آب و رژیم غذایی خاص بسیار سخت و طاقت فرسا است ، فقط به آکواریومیست های با تجربه پیشنهاد میشود مگر اینکه ماده های قابل اعتماد و معتبری در دسترس باشد .
    گونه های وحشی در کلمبیا در هر زماندقابل دسترس هستند و برای مولدین استفاده از گونه های وحشی توصیه میشود .
    مولدین باید در تانکی با چند تکه سنگ صاف با پوشش گیاهی طبیعی یا مصنوعی قرار بگیرند بسیاری از تکثیر کنندگان افزایش دما تا محدوده ( ۲۹/۵-۳۲ ) را برای تحریک مولدین به تخم ریزی پیشنهاد میکنند. آب تانک تکثیر باید درحالت اسیدی و در محدوده ۵.۵ تا ۶.۲ باشد
    در هر دوره از تکثیر ماده ها تا ۵۰۰ تخم گذاشته و به وسیله نر بارور میشوند پس از اتمام تخم ریزی تخمها توسط والدین تحت مراقبت قرار میگیرند اما باید بدانید که رامیرزی ها قابل اعتماد نیستند به همین دلیل پیشنهاد میشود که تخمها را از والدین جدا کنید و یا برای کاهش استرس و ایجاد هیجان چند زبرا دانیو به تانک تکثیر اضافه کنید این روش به اضافه کاهش نور در اطراف آکواریوم ممکن است مولدین را از خوردن تخم ها یا بچه ماهی ها منصرف کند .همچنین بعضی از پرورش دهندگان پس از باروری تخمها نر ها را حذف میکنند .تخم ریزی به وسیله ماده شروع میشود ، ماده ها تخمهای خود را در چند ردیف بر روی سطح صاف گذاشته و سپس نر اقدام به باروری میکند که این حرکات تا پایان تخم ریزی تکرار میشود .
    اگر از مولدین به صورت گروهی نگهداری میکنید پس از تخم ریزی حتما باید تخمها یا دیگر ساکنان از آکواریوم تکثیر خارج شوند تخمها ۲-۳ روز بعد هچ خواهند شد و چند روزی را بی حرکت خواهند ماند در این بازه زمانی نیاز به تغذیه لاورها نمیباشد چرا که آنها از کیسه زردی استفاده میکنند معمولا در روز ۴ بعد از هچ شدن لاورها شروع به شنای آزاد میکنند در این مرحله برای تغذیه بهتر است از غذا های میکروسکوپی ، آنفویز ها تغذیه شوند تا به اندازه کافی رشد کرده و بتوانند از آرتمیا تغذیه کنند .




    منابع : seriouslyfish.com
    Wetwebmedia.com
    ترجمه :
    Fish boy
    اختصاصی امروزی









    #تکثیر ماهیان آکواریومی
    #تکثیر سیچیلاد ها
    #رامیرزی
    ویرایش توسط fishboy : ۱۳۹۴-۰۶-۰۶ در ساعت 00:53
    کشاکش هاست در جانم کشنده کیست،میدانم/دمی خواهم بیاسایم ولیکن نیستم امکان
    به هر روزم جنون آرد،دگر بازی برون آید/که من بازیچه ی اویم ز بازی های او حیران
    چو جامم گه بگرداند چو ساغر گه بریزد خون/چو خمرم گه بجوشاند چو مستم گه کند ویران

 

 

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •