ترجمه اختصاصی هچ تخم میگوهای زینتی به روش مصنوعی
به انجمن امروزی خوش آمدید لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
ثبت نام

کاربران فراخوانی شده

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

Threaded View

  1. بالای صفحه | پست شماره : 1

    مدیر آکواریوم های آب شیرین غیر گیاهی
    نام
    meysam pouraghdam
    محل اقامت
    خانه به دوش
    جنسیت
    مرد
    شماره عضویت
    159
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-۱۱-۱۰
    نوشته ها
    316
    میانگین ارسال
    0.08
    پسند داده
    614
    پسند گرفته
    1,132
    امتیاز کاربری
    1739

    هچ تخم میگوهای زینتی به روش مصنوعی

    سلام به امروزی ها
    در طول پرورش میگو این احتمال وجود دارد که شما با میگوی ماده ای روبه رو شوید که در حالی که تخم دارد مرده است . تخم ها در این شرایط به زودی فاسد و از بین خواهند رفت . این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا تخم ها را بدون ماده به عمل آورید که حاصل تجربیات شخصی به نام Ryan Wood می باشد . امیدوارم مفید باشه براتون

    اولین تلاش نگهداری تخم ها با میگوی تایگر :
    اولین تلاش برای پرورش مصنوعی تخم ها با میگو تایگر انجام شد . این تلاش چند ماه قبل از تلاش موفقیت آمیز با تخم میگو آبی مرواریدی بود . تخم ها در یک کیسه توری قرار داده شدند و در آکواریوم میگوها آویزان بودند . من خوانده بودم که اگر کیسه در مسیر جریان آب قرار بگیرد موفقیت بیشتری به همراه خواهد داشت . متاسفانه تخم ها توسط حلزون ها مکیده و خورده شدند این یک تلاش نا موفق ولی تجربه ای خوبی بود به همین دلیل روش توری توصیه نمی شود .

    میگو آبی مرواریدی :
    یک روز میگوی مرده ای در تانک پیدا شد من نمی دانستم که او چه مدت باردار بوده و یا چه مدتی است که مرده است . ولی شک داشتم که بیش از 24 ساعت از زمان مرگ میگو گذشته باشد چون هر روز مخازن بررسی می شوند و احتمالا روز قبل مرده بود . تصمیم گرفته شد که از تخم ها به روش مصنوعی نگهداری شود . اینبار تصمیم به امتحان روشی دیگر در یک ظرف جداگانه گرفتم .

    ظرف جداگانه :
    با توجه به این واقعیت که روش کیسه توری یک شکست و مشکل اصلی خورده شدن تخم ها توسط حلزون ها یا موجودات دیگر بود . به جای قرار دادن تخم ها در همان مخزن من تصمیم گرفتم که در ظرف جداگانه ای از تخم ها نگهداری کنم .

    آماده سازی ظرف جداگانه :
    من از یک ظرف پلاستیکی مشابه عکس زیر استفاده کردم . این ظرف برای برداشت آب از آکواریوم استفاده می شد پس مطمعن بودم عاری از هر گونه مواد شیمیایی و شوینده است . تخم میگو ها به شدت آسیب پذیر هستند و نباید آنها را با تاثیرات عوامل خارجی به خطر انداخت ، این موضوع مهم است که مطمعن شوید هیچ آلودگی در محیط وجود ندارد همچنین از ظرف روشن استفاده شد تا از داخل تمام زوایا قابل مشاهده باشد .


    دلایل جداسازی تخم ها از میگوی ماده :
    پس از آماده سازی ظرف و پر کردن آن دلایل متعددی وجود دارد که تصمیم گرفته شد تخم ها از لاشه جدا شوند . یکی از دلایل تولید آمونیاک توسط لاشه است و دلیل دوم بیماری های بالقوه است که ممکن است از لاشه به تخم ها منتقل شود . تخم ها باید از میگوی ماده جدا شوند و در آب تمییز قرار گیرند .

    جداسازی تخم ها :
    آماده سازی : این مرحله سخت ترین مرحله از کل پروسه پرورش تخم مصنوعی بود . به طور قطع به راحتی که شما فکر میکنید نیست . تصمیم گرفتم جداسازی را در بالای ظرف آماده شده انجام دهم به این دلیل که اگر تخم هایی به طور تصادفی از دستم رها شدند به طور مستقیم داخل آب مناسب افتاده و با سطوح دیگری تماس نخواهند داشت . بنابر این اگر می خواستم تخم های روی موچین ، که با این وسیله طی عملیات جداسازی کار می کردم رو بگیرم ، موچین رو داخل آب فرو می بردم تا تخمها به داخل ظرف منتقل شوند . بسیار مهم است که تخم ها را با دست لمس نکنید اسیدی که در دست شما ممکن است وجود داشته باشد این قابلیت رو خواهد داشت که به تخم ها آسیب بزند . دستکش های لاتکس ممکن است گزینه ی خوبی باشد اما من از این دستکش ها استفاده نکردم .
    گرفتن ( برداشتن ) ماده : ماده با تور از تانک خارج شد . من با یک موچین از سر ماده گرفتم و مراقب بودم تا تخم ها له نشوند . میگوی ماده خیلی حساس بود و من باید خیلی ظریفانه مراقب بودم موقع کار با میگو . ممکن است فکر کنید تخم های یک میگوی ماده باردار خیلی محکم متصل نیستند و ممکن است هر لحظه بیفتند که این فکر درست نیست . تخم ها همه با یک ماده لزج مخاطی شبیه چسب به یکدیگر وصل بودند . همچنین توسط همین ماده چسبناک به زیر ماده متصل هستند . از این رو جدا کردن تخم ها کار راحتی نیست در حالی که تخم ها به یکدیگر و به بدن ماده چسبیده بودند . باید خیلی ظریفانه عمل میکردم مطمعن بودم که بدن ماده تکه تکه نمیشد اگر بدن میگو تکه میشد دیگر جایی وجود نداشت تا بتوانم با موچین آن را نگه دارم .
    شل کردن و جداسازی تخم ها : در حالی که بسیار ظریفانه اما محکم میگوی ماده را با موچین گرفته بودم از یک قاشق پلاستیکی برای جداسازی استفاده کردم . جداسازی تخم ها بسیار خسته کننده بود . باید بسیار آرام تخم ها را از بدن ماده شل کنید همچنین من تصمیم گرفتم که تخم ها را از هم جدا نکنم و آنها را در همان ماده مخاطی که به هم چسبیده بودند رها کردم .
    تخم های باقی مانده : بعد از جداسازی با احتیاط تخم ها تقریبا موفق شدم همه تخم ها را جدا کنم تعداد بسیار محدودی در بدن ماده باقی ماند که با ابزای های من جداسازی آنها تقریبا غیر ممکن بود . میگوی ماده رو کنار گذاشتم و تخم های داخل ظرف را بررسی کردم . با احتیاط باقی مانده بدن ماده رو جدا کردم و تنها تخم های داخل مادهی مخاطی باقی ماندند .

    تخم های جدا شده :
    حالا که تخم ها جدا شدند و سالم داخل ظرف قرار گرفتند جرات پیدا کردم تا کارهای جدید را انجام دهم . یک برنامه ساده داشتم 75% آب را هر 3 روز تعویض میکردم ضمنا در طول هفته با سرنگ تخم ها را در آب اسپری کردم . اسپری کردن تخم ها کاری بود برای تازه سازی آب ، تمییز کردن تخم ها و ایجاد اکسیژن به طور همزمان .


    عوض کردن ظرف : من ظرف رو درست کنار مخزن اصلی نگه داشتم برای اینکه شرایط یکسانی داشته باشن و مطمعن شدم که دما های یکسانی دارند . و از درپوشی استفاده کردم تا آب بیش از حد سرد نشود فقط درز کوچکی باقی ماند تا هوا جریان داشته باشد .
    کارهای روزانه : به طور مستمر ظرف را بررسی میکردم ، اسپری کردن ، تعویض آب ، بو کردن آب و تخم ها بعد از 2 هفته قابل مشاهده شدند . آب بوی خاصی داشت اما تخم ها خوب به نظر میرسیدند . توقع این را داشتم که آب دارای بو باشد زیرا آب راکد بود .

    موفقیت :
    بچه میگو : وقتی بعد از 2 هفته قصد تعویض آب رو داشتم اونها رو مشاهده کردم شوکه شدم . موفقیت دیگر افراد رو در این موضوع شنیده بودم اما باورم نمیشد که موفق شدم . با توجه به کار های انجام شده بنظر میرسد جداسازی تخم ها ، آب تمییز و مراقبت می تواند باعث هر فردی در پرورش مصنوعی تخم ها بدون ماده به موفقیت دست پیدا کند .
    پس از چاپ این نوشته علاقمندان دیگری هم اطلاع دادند که با این روش به موفقیت دست پیدا کردند .














    منبع : planetinverts.com
    ترجمه :
    Fishboy
    اختصاصی امروزی




    #پرورش مصنوعی میگو
    #پرورش میگو
    6 کاربر پسندیده اند: aligator,mahdi3000,Mehdi69,Rezaei,saeedaqua,thosein
    کشاکش هاست در جانم کشنده کیست،میدانم/دمی خواهم بیاسایم ولیکن نیستم امکان
    به هر روزم جنون آرد،دگر بازی برون آید/که من بازیچه ی اویم ز بازی های او حیران
    چو جامم گه بگرداند چو ساغر گه بریزد خون/چو خمرم گه بجوشاند چو مستم گه کند ویران

 

 

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •