کودکی با اعتماد به نفس بالا داشته باشید
به انجمن امروزی خوش آمدید لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
ثبت نام

کاربران فراخوانی شده

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1
  1. بالای صفحه | پست شماره : 1

    کـاربر انجمن بانوان
    شغل
    خانه دار
    محل اقامت
    كرمان
    جنسیت
    زن
    شماره عضویت
    69
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-۰۸-۰۹
    نوشته ها
    7
    میانگین ارسال
    0.00
    پسند داده
    2
    پسند گرفته
    43
    امتیاز کاربری
    74

    کودکی با اعتماد به نفس بالا داشته باشید

    این ماجرا ریشه در دوران آدم و حوا دارد. از آن روزگار تا روزگار ما تمامی پدر و مادرها تلاش کرده اند یا حداقل دوست داشته اند که فرزندانی دارای اعتماد به نفس تربیت کنند. تا به حال به گروه بچه هایی که دور هم جمع شده اند و در حال دویدن، بالا رفتن یا پریدن هستند دقت کرده اید. در همین مجموعه پرهیاهو هم هستند کودکانی که عزلت گزیده اند یا از همسالان خود حرف شنوی دارند.

    آنها پیشنهاد نمی دهند و نمی توانند گروهی را رهبری کنند. این کوچولوها دوست ندارند چیزی را برای اولین بار امتحان کنند، جسارت کمی دارند و در بسیاری موارد از پدر ومادرشان کمک می خواهند. ریشه تمامی مثال هایی که بیان شد در خصوصیتی به نام اعتماد به نفس است.



    شما الگو باشید

    رفتار مثبت والدین بهترین الگو برای کودک است و همینطور جملات منفی که آنها بر زبان می آورند. نشانه ناتوانی در انجام کارها هستند. از آنجا که الگوبرداری دقیق کودکان از رفتار پدر و مادر امری اثبات شده است اگر در حضور کودک از انجام کاری مستاصل شده اید و حتی اگر قادر به انجام کاری نیستید، از جملات منفی استفاده نکنید. توجه داشته باشید فرزند شما به تمام حرکات شما توجه دارد و در ناخودآگاه خود آنها را الگوی زندگی قلمداد می کند.


    دل به دریا زدن

    به فرزندتان آموزش بدهید که هیچ کاری بازدهی صددرصد ندارد و او می تواند هر کار مثبتی را امتحان کند و در مورد همه چیز دانش بیاموزد. حتی اگر در نهایت آنچه انتظارش را می کشید حاصل نشد هم، او تلاش کرده و این موضوع بسیار ارزشمند است. روانشناسان می گویند یکی از مهمترین خصوصیت های افرادی که اعتماد به نفس دارند، تفکر است.

    وقتی کودک شما به خودش اجازه می دهد که کاری را شروع کند حداقل به چند مورد از زوایای مختلف انجام آن فکر خواهد کرد و این به خودی خود بسیار مطلوب است. او را تشویق کنید که در تیم های ورزشی، کلاس های موسیقی یا فعالیت های علمی شرکت کند و فرصت نشان دادن توانایی هایش را داشته باشد.



    این موضوع در تقویت اعتماد به نفس او موثر خواهد بود. همچنین می توانید او را به پارک ببرید و اجازه دهید خودش با گروه همسالان بازی کند یا خودش مسیر دوچرخه سواری اش را انتخاب کند. اگر ترس او از این موارد برطرف شود اعتماد به نفسش افزایش پیدا می کند.

    کارهای به ظاهر ساده ای مانند سپردن مسئولیت آوردن قاشق و بشقاب سر سفره یا آب دادن به موقع به گلدان ها هم همین اثر را دارد زیرا ترس از انجام کارهای انفرادی را در وجود او به حداقل می رساند.


    خودش انتخاب کند

    به عنوان پدر و مادر به مسائلی اهمیت می دهید که برای او آزاردهنده هستند. به عنوان نمونه او دوست ندارد لباس هایی با رنگ های هماهنگ بپوشد اما شما دوست دارید او اینگونه باشد. انتخاب های مستقل تاثیر غیرقابل انکاری در شکل گیری اعتماد به نفس کودک دارد، بنابراین اجازه بدهید خودش چند رنگ ناهماهنگ را انتخاب کند. کمی صبر داشته باشید تا زمان انتخاب های درست او فرا برسد و این زمانی است که مطمئن خواهید شد به خودش اعتماد دارد.


    جادوی تشویق

    تشویق کودکان توجه آنها را به سمت کار خوبی که انجام داده اند، معطوف میکند اما برای این کار هم حد و مرزی قائل شوید. کوچولوها همه چیز را خیلی سریع می آموزند و نباید آنها را به بهانه های واهی تشویق کنید. این حس اعتمادبخش را برای کارهای ساده هدر ندهید تا کوچولوی شما بفهمد کاری که انجام داده خیلی سخت بوده و فقط او از عهده انجام آن برمی آید.




    حلال مشکلاتش بشود

    اعتماد به نفس بچه ها با حل مشکلاتشان تقویت می شود. اگر دنبال وسیله ای که گم کرده می گردد اجازه بدهید خودش آن را پیدا کند و به توانایی های خودش پی ببرد. اگر بستن دکمه های لباس یا بند کفشش را طول می دهد او را سرزنش نکنید و خودتان این کار را انجام ندهید.



    صبر داشته باشید او خودش موفق خواهد شد. اگر بارها اشتباه داشته باشد هم بالاخره کارهای ساده را انجام خواهد داد و به تنهایی مشکل های بزرگ تر را با اعتماد به نفس بیشتری برطرف خواهد کرد.
    5 کاربر پسندیده اند: DarKfish,HEAVENLY,mahdi3000,Rezaei,علی بختیاری
    درانجمن های تخصصی امروزی ادعا نداریم که اولین ، بهترین و یا پر بازدیدترینیم اما مطمئن باشید که خاص هستیم و متفاوت

 

 

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •